Eerstvolgende opleiding

SmartReading voor studenten 
Voor sturende jongeren tussen 15 en 25 jaar. 
Sneller lezen, verhoogde concentratie, meer onthouden.
06/10 en 20/10/2018 – Antwerpen
Meer info en inschrijven

 

Enkele Impressies

Getuigenissen

“Ieder minuutje tijdwinst in deze hectische wereld is een grote PLUS. Via de SmartWebtools training ontdekte ik superhandige tools . Peggy-Ann Kruisland, Telenet

“Het spelelement bij  SmartTyping werkt verduiveld effectief. Heb op een bondige, efficiënte en plezierige manier blind leren typen.” Ann

“Via de ‘tijd voor het echte werk’ coaching leerde ik mijn échte valkuilen kennen op vlak van efficiënter werken.”Hendrik

Snellezen en dyslexie

Snellezen, en in het bijzonder de SmartReading methode, blijkt een bijzonder gunstig effect te hebben op dyslexie. De oorzaak van dyslexie (letterlijk ‘beperkt kunnen lezen’ of moeite hebben met lezen) is namelijk gelegen is in het slecht functioneren van de fonologische (=verklankende) taalverwerking. De klankcodes worden daardoor onvolledig of incorrect in de hersenen verwerkt en minder goed in het geheugen opgeslagen.

Bij snellezen schakelen we over van een klassieke, auditieve, verklankende manier van lezen naar een versnelde, visuele opname van woorden. Een snellezer herkent de betekenis van woorden door ze te ‘zien’. Het verklanken valt grotendeels weg en hiermee omzeilt de dyslecticus zijn/haar grootste handicap, met name de verklankende taalverwerking. 

Cursisten met dyslexie pikken het snellezen soms zelfs vlugger op dan gewone cursisten. Dankzij snellezen gaan ze dyslexie zelfs zien als een gave en krijgen ze meer zelfvertrouwen in hun eigen capaciteiten.

Zowel in Nederland en België hebben we het genoegen om tijdens SmartReading trainingen geregeld  ‘mirakels’ te mogen aanschouwen en dit zowel bij dyslectische kinderen als volwassenen.  Kinderen en studenten die van blijdschap tranen in de ogen krijgen omdat ze voortaan bij leesoefeningen niet meer de laatste van de klas zijn. Volwassenen die bij wijze van spreken op tafel dansen omdat ze eindelijk vlot kunnen lezen en er zich een hele nieuwe leeswereld voor zich opent. Snellezen en dyslexie blijkt een uitstekend huwelijk te zijn.

Op deze pagina verzamelen we enkele getuigenissen van cursisten:

Els-Deboutte-portret

SmartReading maakt zijn belofte voor mij helemaal waar. Omdat ik een lichte vorm van dyslexie heb, vermeed ik als kind al om boeken te moeten lezen. Het ging traag en ik kon het niet onthouden. Vooral non-fictie vond ik een uitdaging. Ik heb me tijdens mijn studies en in mijn werk door menig boek geploeterd. Als trainer en coach is het noodzakelijk en zo verrijkend om veel te lezen. Er is zoveel boeiend werk voorhanden.

Ik volgde Peter’s 1-daagse opleiding SmartReading met licht voorbehoud. Onterecht, het resultaat was verbluffend! Ik las een boek van 200 pagina’s in een uur en haalde er een mindmap uit die de basis vormde van mijn aankomend webinar. Niet te geloven! Dyslexie blijkt bovendien helemaal geen hinderpaal te zijn om snel én goed te lezen, het is misschien zelfs een voordeel. Als ik ooit van één ding spijt zou hebben, is dat ik het niet eerder kende.

Els Deboutte, Business en Carrièrecoach

Beste Peter, ik kon je moeilijk geloven toen je zei dat SmartReading al velen mensen die (zwaar) dyslectisch zijn heeft geholpen. Nu weet ik uit eerste hand dat snellezen (in elk geval SmartReading) een van de weinige methodes is die bij dyslexie echt helpt.  En daarom wil ik er hier graag over getuigen. Hoe meer mensen we kunnen inspiren, hoe beter!

Mijn dochter Paulien (17 jaar) is zwaar dyslectisch. Geen enkele therapie bleek haar te kunnen helpen. Na testen door een gespecialiseerde dienst aan de Universiteit, vertelde men ons zelfs dat Pauline nooit vlot zou kunnen lezen. Het technisch leren lezen op school was dan ook altijd al een heel harde noot voor haar.  In april en mei 2013 volgde ze de tweedaagse SmartReading opleiding voor studenten. Ze heeft nu in juni net haar examen van Nederlands van het vijfde middelbaar afgelegd. Het examen was als een serieuze kluif in “multiple choice” met giscorrectie opgebouwd. Waar ze vroeger op zulke testen altijd laag tot gemiddeld scoorde, behaalde ze nu met 87% de hoogste score van de hele school! Ze werd hier nadien op aangesproken door haar leraar die verbijsterd was over de plotse ommezwaai.  Haar vertrouwen in haar eigen capaciteiten is dankzij jouw snelleesmethode SmartReading enorm toegenomen. Hartelijk dank voor het begeleiden van haar leesproces!

Pascale Aerts, opleidingshoofd Event- en Projectmanagement/Crossmediamanagement, Karel de Grote-Hogeschool

Ik heb in drie avonden, drie dikke boeken, in totaal 1000 pagina’s gelezen! Ik las nooit een boek (we zijn met vijf kinderen thuis en hebben allen in bepaalde vormen last van dyslexie), maar nu zie ik er niet meer tegen op. De technieken om dingen te onthouden helpen zeker bij mijn studies. Snellezen en dyslexie gaan goed samen. Volgend jaar ga ik Kennistechnieken in Maastricht studeren, SmartReading zal goed van pas komen.

Joren Vandelaer (student laatste jaar humaniora)

Ik kan terug boeken lezen! Ik bedoel dat ik er opnieuw plezier aan beleef, nu ik er in slaag om een boek in 1 tot 2 uur uit te lezen. De grootste voldoening kreeg ik van een leerling van 17 jaar met dyslexie, die altijd extra tijd nodig had bij het lezen. Dankzij SmartReading kan ze nu een boek lezen op normale snelheid.

Dieter Verhaegen, KATervuren, leerkracht gedragswetenschappen 3e graad