Zet een foto van een document meteen om in Word, PDF, Onenote,...

“Gelieve het formulier in bijlage ingevuld terug te sturen”, stond er in de mail die ik gisteren kreeg van mijn verzekeringsagent. Ik open de bijlage: het is een PDF die zich niet laat invullen. Afprinten en manueel invullen dan maar? Ik haat het! Gelukkig geef ik training in digitale efficiëntie en ken ik de shortcut. Ik bewaar de bijlage in mijn computer en open het PDF-document vanuit Word. Dat kan zo maar in Office! Nu kan ik mijn gegevens inputten….

Helaas heeft de opsteller het document hard zitten layouten, waardoor de omzetting naar Word niet goed gelukt is. De tekst en de invulvelden zijn door elkaar geschoven, het ziet er echt niet uit. Invullen lukt niet.

Er zit niet anders op dan het document toch maar te printen en met de hand in te vullen. Grrr… Tien minuten later leg ik vier netjes ingevulde pagina’s naast elkaar op mijn bureau. Ik open de Scanbot app op mijn smartphone en maak vier foto’s welke Scanbot samenvoegt en omvormt tot één PDF-document. Via ‘delen’ stuur ik de PDF meteen door naar mijn verzekeringsagent. Klaar!

Ik had ook kunnen kiezen voor Office Lens. Dit is een gratis app van Microsoft zelf. Office Lens zet een foto van een stuk tekst (uit een boek zijn, van een affiche, van een witbord, op een verpakkling,…) meteen om naar het gewenste format : Word, PDF, PPT, Onenote, Onedrive. 

Zowel Scanbot als Office Lens zijn beschikbaar voor Android en iOs.

Zin in meer tips over digitale efficiëntie? Volg dan de SmartWebtools training... Deze training is er voor iedereen die dagelijks veel met de computer werkt en die : 

  • massa’s tijd wil besparen dankzij slimme tools en best practices
  • zijn/haar vaardigheden in timemanagement wil aanvullen met de laatste nieuwe technieken.
  • efficiënter wil werken
  • routinetaken sneller wil afhandelen
  • zijn/haar werkcomfort drastisch wil verhogen

Je leest er alles over via deze link. Misschien zie ik je dan?

Groetjes, 

Peter
P.S. Als jij door het gebruik van één slimme tool vijftien minuten per dag bespaart, dan komt dit al neer op een tijdsbesparing van 300 minuten of 5 uur per maand! In deze training ontdekt je niet één maar tientallen tools en manieren om jouw workflows als kenniswerker te optimaliseren. 

Deel deze tip!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Laat een reactie achter