Deze boeken voor ondernemers tillen jou deze zomer naar een hoger niveau!

In dit blog-artikel hebben we voor jou de allerbeste boeken voor ondernemers geselecteerd die in de vele SmartReading trainingen voorbij kwamen. Lees jij jezelf  naar een volgend level?

Ondernemers leren graag bij om het maximale uit zichzelf en hun bedrijf te halen. In de SmartReading zochten ze onder meer antwoorden op vragen als : 

  • Hoe overleeft mijn bedrijf de VUCA-wereld?
  • Op welke manier kan ik social media optimaler inzetten? 
  • Hoe kan ik duurzamer ondernemen?
  • Hoe kan ik nieuwe business modellen opzetten?
  • Hoe kan ik mijn werk zo organiseren dat ik meer tijd heb voor mijn klanten?
  • Hoe kan ik zorgen voor een betere work-life balance?

Hierbij de boekenlijst :  

Waanzinnig plannen en hoe ze te realiseren!  
Wat is jouw Waanzinnig Plan? Wat is de droom die jou ‘s nachts wakker houdt, maar waar je niet aan durft te beginnen? Wat houdt je tegen? Geen tijd? Geen geld? Geen talent? Bullshit, zegt Marcel van Driel en hij kan het weten. In Waanzinnige Plannen vertelt Van Driel niet alleen wat de basisvoorwaarden zijn voor een geslaagd project, maar laat hij ook anderen aan het woord die een Waanzinnig Plan op hun naam hebben staan. Stapje voor stapje loodst hij je door het proces heen, van Go naar Goal.

“Ondernemer is net reizen”
Bepaal en bereik je doelen in zes stappen dankzij een heldere strategie. Verander je mindset, focus op resultaat en … geniet van je avontuur! Ondernemen is net reizen is geschreven voor ondernemers en voor mensen die voor zichzelf willen beginnen, maar ook voor zakelijke coaches die een andere invalshoek voor hun klanten zoeken. Dit boek helpt je bij het omzetten van dromen in heldere ondernemersdoelen en het zet je aan het werk én nodigt uit tot wegdromen. Vanwege de heldere schrijfstijl is dit boek ook geschikt voor mensen die niet zo van lezen houden.

“Happy Profit : ga voor de winst en wees er trots op”
Het blindelings streven naar winstmaximalisatie op korte termijn heeft tot een enorm menselijke, sociaal en ecologisch deficit geleid. Het huidige systeem is gewoon niet duurzaam. Wat we nodig hebben, zijn bedrijven die streven naar een maatschappij waar welvaart en welzijn samen gaan. Zonder daarom winst uit het oog te verliezen, alleen moeten we op een andere manier naar winst gaan kijken. Dit boek maakt een onderscheid tussen bad profit, good profit en happy profit, de enige manier voor een bedrijf om zijn winst ook sustainable te maken. Alleen zo kunnen we trots zijn op waar ons bedrijf voor staat.

– “Business Model Generation”
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde bedrijfsmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende bedrijfsmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze bedrijfsmodellen leert begrijpen, ontwerpen, en implementeren.

– “The Spirite of the Valley”
Vanuit interviews met de nieuwe generatie van wonderboys en -girls, maar ook via bedrijfsbezoeken bij Google, Tesla, Apple of SpaceX, gaan de schrijvers op zoek naar wat de radicale vernieuwers uit Silicon Valley de wereld en onze ondernemers te bieden hebben. The Spirit of the Valley biedt een venster op een unieke cultuur. Eén die de wereld wil veranderen, de toekomst wil smeden en het leven wil hertekenen – maar die je bovenal wil uitnodigen om hetzelfde te proberen.

Klik hier voor meer info over deze en andere steengoede boeken over ondernemen die in de SmartReading training werden gelezen.  

Ook zin om een betere ondernemer te worden? Schrijf je in de SmartReading training voor ondernemers.
Of vraag hier een incompany training aan op maat van jouw bedrijf of organisatie.

Ben je zelf ondernemer en heb je onlangs een goed boek over ondernemen gelezen? Dan nodig ik jou uit om dit hieronder te vermelden. Zo helpen we elkaar.

Groetjes, 

Peter

Deel deze tip!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Laat een reactie achter